Od 1 stycznia 2015 r. Cartoon Network i Boomerang dla widzów w Rosji będą emitowane bez reklam.
Jest to efekt ustawy zakazującej emisji reklam w płatnych kanałach telewizyjnych. Ustawa ominęła państwowe kanały, które są bezpłatne.źródło: http://satkurier.pl/news/103194/nowa-ustawa-zmieni-rosyjski-rynek-platnej-tv.html
Jak informuje press.pl, komentatorzy cytowani przez zachodnie media podkreślają jednak, że decyzja rosyjskiego parlamentu ma na celu ochronę publicznych lub kontrolowanych przez państwowe koncerny (m.in. Gazprom) grup telewizyjnych, które w ostatnich latach tracą udział w rynku na rzecz nowych kanałów komercyjnych. Wśród kanałów, których dotyczą nowe przepisy, jest niezależna, krytyczna wobec Kremla, telewizja Dożd, która w 70 proc. jest finansowana z reklam. Obecnie ponad 50 proc. rosyjskich gospodarstw domowych korzysta z płatnych ofert telewizyjnych (głównie kablowych lub satelitarnych).
W sumie, jakby nie patrzeć reklamy w wersji ogólnej kanału są już rzadko emitowane, bardziej one są zastępowane zapowiedziami, wstawkami z The Looney Tunes Show CGI lub też krótkometrażówkami z serii Garfield Show.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz